Rapport cijfers

Verlies heeft meer impact op onze emoties dan winst

In de jaren 80 was er crisis in de Verenigde Staten. Veel mensen kregen daardoor ontslag. Onderzoek wees uit dat ontslag krijgen één van de meest stressvolle situaties is waar een mens zich in kan begeven. Zelfs nog meer dan een scheiding of erger. Daarom was hulp nodig. Niet alleen voor degenen die ontslag kregen maar ook voor degenen die achterbleven. Verlies moest verwerkt worden. Zodoende is outplacement ontstaan.

Bovendien heeft verlies van werk grote gevolgen. Veel meer dan in eerste instantie wordt vermoed. Maar dit geldt niet alleen voor de werknemer die ontslagen wordt maar ook voor degene die dit proces in gang zet. Een HR-manager vertelde ons laatst dat hij zelfs van werkgever wil wisselen om niet meer het ontslag te hoeven begeleiden…. Bij deze processen komen, zoals gezegd, voor iedereen ingewikkelde en vaak heftige emoties vrij.

Hoe drama voorkomen kan worden

OutplacementKortom, een ontslagkwestie loopt in veel gevallen uit op drama. Ofschoon men goed begint door goede gesprekken, komt boosheid toch naar boven. Het ligt uiteindelijk toch altijd aan de werkgever die alles fout doet. Maar ook worden advocaten ingeschakeld en van de één op de andere dag verandert de kwestie in een drama. Medewerker meldt zich zich ziek, bedrijfsarts wordt ingeschakeld en het einde is zoek. Ook weer een zenuwslopende en energiekostende kwestie. Het wordt vervolgens lastig om nog objectief naar het ontslag te blijven kijken. Behalve als u onze hulp daarbij inschakelt. Lees verder.

Wanneer zet ik dan outplacement in?

Doe dat op tijd. Niettemin een cliché maar wel waar. Uit onze ervaring merken we dat na een ontslaggesprek het voor medewerkers fijn is om direct te kunnen praten over hun nieuwe situatie. Anders gezegd, we bieden met outplacement een nieuw perspectief. Een mooie tegenhanger voor het slechte nieuws. We leggen uit wat een outplacementtraject inhoudt en welke hulp we bieden. Hieruit volgt dat de medewerker een ambassadeur wordt voor u als werkgever. Niet alleen is hij ambassadeur geworden maar ook heeft hij een nieuwe baan. Hier streven wij altijd naar.

85% krijgt een nieuwe baan

OutplacementOnze metingen wijzen uit dat 85% van onze cliënten binnen de afgesproken termijn een nieuwe baan heeft. In bijna alle gevallen is dit 6 maanden. Uw medewerker leert in dit outplacementtraject zelf te denken in mogelijkheden. Dit combineren we met onze kennis van de arbeidsmarkt. We zijn professionals en hebben verstand van ons vak. Een unieke en succesvolle combinatie.

Heeft u behoefte aan trajecten voor meerdere werkgevers tegelijk? Kijk dan op onze pagina Groepsoutplacement.

  • Meer weten?

    U krijgt direct reactie. Het is ook mogelijk om eerst kennis te maken. Dat is altijd vrijblijvend.

  • Ik ben geïnteresseerd in:

Daarom DIM:

  • 85% Outplacement score
  • meer dan 13 jaar ervaring
  • loonsanctievrij

Recente opdrachtgevers

Cleanbuilding
Rijkswaterstaat
Royal van Zanten
TCA Taxi
Walki
Westerveld

Overal actief!

Er is nog meer mogelijk.....

  • Aanmelden nieuwsbrief

LOGIN